Jak pozbyć się opuchniętych oczu łącząc jogę twarzy ze zmianą stylu życia

Jak w sposób naturalny skutecznie poradzić sobie z przewlekłym stanem opuchniętych oczu. Najlepiej połączyć ćwiczenia jogi twarzy z lekką zmianą stylu życia.

Opuchnięte powieki to dolegliwość, która może mieć bardzo wiele przyczyn. Możemy je podzielić na krótkotrwałe i przewlekle. Nagłe objawy opuchnięcia, zaczerwienienia i obrzęku powiek mogą być objawem alergii wziewnych, reakcją na niektóre kosmetyki, czy też następstwem nieprzespanej nocy. Również osoby mające niskie ciśnienie mogą miewać problemy z opuchniętymi oczami, co może być związane ze słabym krążeniem krwi.

Przewlekły stan opuchniętych oczu może być uzależniony od złej diety, stresu i siedzącego trybu życia.

Dieta, która zawiera zbyt wiele soli i zbyt mało płynów, przyczynia się do problemów z cyrkulacją limfy, a kiedy limfa „nie chce” krążyć, mogą pojawiać się problemy właśnie z opuchlizną oczu.  Medycyna wschodu upatruje przewlekle opuchnięte oczy bezpośrednio w chorobach nerek. Dlatego wszystkie osoby, które przewlekle „cierpią’ na tego rodzaju przypadłość, zachęcam w pierwszej kolejności do spożywania większej ilości płynów. Nie należy również zapomnieć o ruchu, który poprawia cyrkulację i przepływ limfy. Sauna również doskonale oczyszcza układ limfatyczny.

 A jak w walce z opuchlizną oczu wspomóc się ćwiczeniami jogi twarzy?

Ułóż palce wskazujące na początku brwi. Zacznij delikatnie poklepywać opuszkami palców obszar tuż nad brwiami, idź w kierunku zewnętrznym aż do skroni, następnie kontynuuj pod oczami, tuż nad kośćmi policzkowymi. Następnie kontynuuj w stronę kącików oczu, kieruj się w stronę środka brwi. Powtórz poklepując delikatnie w odwrotnym kierunku. Następnie używając palców wskazujących bardzo delikatnie pogładź obszar tuż pod oczami, zaczynając od nasady nosa w kierunku kości policzkowych. Powtórz łącznie 4 razy.

To ćwiczenie w sposób naturalny pobudzi cyrkulację, rozgrzeje i rozluźni okolice oczu, usuwając toksyny i zwiększając przepływ krwi oraz tlenu w tym obszarze, pomoże zredukować worki pod oczami oraz obrzęki.

Pamiętajmy jednak o tym, że jeśli przyczyna opuchniętych oczu leży gdzieś wewnątrz naszego organizmu, ćwiczenia jogi twarzy nie wystarczą. Trzeba usprawnić jego działanie poprzez wprowadzenie do diety wody z cytryną, wywaru z korzenia pietruszki i selera czy natki pietruszki, które będą doskonałym wsparciem dla pracy nerek. Dodatkowo polecam napary z liści brzozy, czarnej porzeczki, borówki brusznicy, ziela skrzypu i wrzosu, rdestu ptasiego, pokrzywy, kory wierzby, kwiatu nawłoci, melisy, jagody jałowca, kłącza perzu, oraz nasion kozieradki i czarnuszki. Wiosną świetnie się sprawdza sok z brzozy. Ponadto należy ograniczyć białą mąkę, sól, alkohol i kawę.

Jeśli chcesz otrzymać spersonalizowany, dostosowany do potrzeb Twojej cery program ćwiczeń twarzy, skontaktuj się ze mną i umów na sesję indywidualną jogi twarzy, dostępną również przez Skype. Dowiesz się jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia twarzy,  masaż twarzy, oraz jak naturalnie wspomóc codzienną pielęgnację twarzy.